
Coraz popularniejszą formą prowadzenia własnego biznesu w obecnych czasach jest dropshipping. Jest to model sprzedaży, który polega na tym, że wysyłka towaru do klienta znajduje się po stronie dostawcy. Właściciel sklepu internetowego nie musi więc wykładać olbrzymich pieniędzy na zatowarowanie, ponieważ wszystko jest wysyłane bezpośrednio z hurtowni. Dzięki temu też sklep może mieć w swojej ofercie od razu tysiące różnych produktów. Ogromnym atutem tego systemu jest także to, że nie trzeba mieć swojego magazynu, a do prowadzenia interesu wystarczy jedynie komputer w domu. Wszystko to wiąże się z minimalnymi kosztami prowadzenia interesu.
Jak wszystko, dropshipping ma także swoje minusy. Głównym jest czas dostawy. Trzeba nałożyć ogromny nacisk na kontakt z dostawcą, aby jak najszybciej przekazywać zamówienia. Może dojść do sytuacji, gdy zamawiany towar właśnie się wyprzedał. Ważna jest wtedy reakcja na sytuację i jak najlepsze rozwiązanie jej z klientem. Trudności mogą pojawić się także przy ewentualnych reklamacjach, ponieważ zamawiający będzie zgłaszał je do sprzedającego, który tak naprawdę nie wysyłał danej rzeczy.